بازدید دکتر سعید جلیلی از هفتمین جشنواره نانو 93/7/16
تاريخ : پنج شنبه 17 مهر 1393 |
نويسنده : سیدحسین نجیبی


دکتر جلیلی در بازدید از غرفه های نمونه در این عرصه، از نزدیک در جریان پیشرفت های آنان قرار گرفت؛ پیشرفت هایی که بنا به گفته صاحبان آنها، با فکر و اندیشه نخستین آغاز شده و سپس، مورد حمایت ستاد نانوی کشور قرار گرفته است.

 

یکی از محورهای مهمی که مورد توجه و سوال دکتر جلیلی قرار گرفته بود، چگونگی عبور از موانع و مشکلات احتمالی است که در راه پیشرفت های فناوری نانو بر سر راه صاحبان اندیشه قرار داشته است که غرفه داران در پاسخ به این سوال، ضمن تاکید بر مقاومتی که برای رسیدن به هدف خود داشتند، از حمایت های ستاد نانو و برخی مسئولان و نهادهای کشور خبر دادند و از این حمایت ها تقدیر نمودند.

 

DSCF3349

 

جلیلی همچنین در گفت و گو با غرفه داران این جشنواره نسبت به چگونگی پیوند میان دانش نانو و تجاری سازی آن و همچنین، ورود محصولات دانش بنیان به بازار صادرات کشور سوال کرد که برخی از مسئولان غرفه ها از ورود محصولاتشان به بازار خبر دادند اما عده ای دیگر، با اشاره به مشکلاتی که تاکنون با آنها دست در گریبان بودند، بیان داشتند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و درصورت استمرار حمایت ها، در آینده محصولاتشان را وارد بازار خواهند کرد.

 

از جمله سوالاتی که عضو کمیته راهبردی روابط خارجی از اکثر غرفه داران پرسید، به نمونه مشابه خارجی محصولات ارایه شده اختصاص داشت، که تقریبا اکثر پرسش شوندگان در پاسخ بیان داشتند که پس از طی مراحل اولیه، همینک محصولات دانش بنیان آنان چه در بعد کیفی و چه در بعد کمی و مالی، گوی سبقت را از نمونه های خارجی ربوده اند.

 

IMG_6321

 

از جمله حواشی این بازدید حضور دکتر جلیلی در باشگاه نانو بود  که حاضران در آن، پسران و دختران نخبه مشغول به تحصیل در مقطع دبیرستان بودند و با خوشحالی زایدالوصفی، محصولات تولیدی خود را با اشتیاق خاصی به اطلاع وی می رساندند. نوجوانانی از تویسرکان، نیشابور، سمنان، خراسان جنوبی و دیگر نقاط کشور که اندیشه خود را با همت فراوان، همینک به محصولی قابل عرضه تبدیل کرده بودند.

 

IMG_6278

 

دکتر سعید جلیلی در پایان بازدید دو ساعته خود از هفتمین جشنواره فناوری نانو، در گفتگو با خبرنگاران، درباره ارزیابی خود از این جشنواره گفت: این جشنواره نمونه خوبی است از آن تفکر اصیل که اگر بخواهیم می توانیم. این اندیشه امروز در سطوح مختلف ریشه پیدا کرده و حتی دانش آموزان، دانشجویان و اساتید ما وقتی نسبت به این اندیشه باور پیدا می کنند، هسته های مبارکی شکل می گیرد و ثمرات خوب خود را در پیوند با صنعت و اقتصاد کشور نشان خواهد داد.

 

DSCF3611

 

وی ادامه داد: امروز آن چیزی که در کشور ما با رشد و پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است، عرصه نانو هست و این نمایشگاه می تواند چند آثار مهم را با خود به همراه داشته باشد. یکی اینکه می تواند به عنوان یک عنصر فرهنگ ساز ظاهر شود. دوم، ایجاد پیوند میان عرصه علم و فناوری با صنعت و اقتصاد است که اینها بسیار موثر است.

سعید جلیلی در پایان و در رابطه با تجاری سازی این فناوری گفت: در چند سال گذشته حرکت خوبی آغاز شده است و پشتیبانی هم از آن صورت گرفته، و خوشبختانه این روند دچار وقفه نشده و استمرار آن می تواند به نتایج درخشانی منجر شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آخرين مطالب ارسالي :
ابر برچسب
نويسندگان
وبلاگ دوستان
» ابزار وبلاگ
» خرید لایسنس نود32
» زنگ معرفت
» مهدی موعود (عج)
» صرفه جهت خنده
» تهاجم فرهنگی
» طب الشریف
» دانلود مداحی و مولودی
» انتخابات11
» ملکوت
» اهل بیت (علیهم السلام)
» جام نیوز
» همراهان مردمی سعید جلیلی در تهران
» ستاد مردمی دکتر جلیلی استان فارس
» ستاد مردمی دکتر سعید جلیلی
» ردیاب جی پی اس ماشین
» ارم زوتی z300
» جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ حمایتی از دکتر سعید جلیلی و آدرس http://dr.saeeidjalili.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب
مقتدر مظلوم
امكانات وبلاگ

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 66
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



free glitter text and family website at FamilyLobby.com



دایرکتوری افسران ارزشی

پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم

طرفدار دکتر سعید جلیلی

جنبش وبلاگي من راي مي دهم

تمامي حقوق اين وب متعلق به بازدید دکتر سعید جلیلی از هفتمین جشنواره نانو 93/7/16 بوده و کپي برداري بدون ذکر منبع حرام مي باشد